بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» اگر نمی توانید نقاشی بکشید می توانید مجسمه سازی کنید

اگر نمی توانید نقاشی بکشید می توانید مجسمه سازی کنید

چگونه مجسمه سازی کنیم

مجسمه سازی هنر خلق کردن و آرامش روح است که به طرح ذهنی شما عینیت می بخشد. مجسمه سازی با گل آفرینش یک آثار هنری سه بعدی است. گل به دلیل مواد به کار رفته در آن برای مجسمه سازی بسیار مناسب است. گل مخلوطی از خاک رس، ماسه، شن و آب است که باید مقادیر مساوی از شن و ماسه با آنها ترکیب شود تا خمیر همگنی حاصل شود. مجمسمه سازی از یکی از شاخه های رو به رشد هنر در سالهای اخیر است. مجسمه ها انواع مختلفی دارند. نوع اول مجسمه ها نقوش برجسته هستند که روی یک زمینه قرار دارند. و نوع دو مجسمه هایی که در قالب یک حجم در محیط قرار دارند. جنس آنها می تواند هر چیزی باشد که شکل پذیر است. مانند خمیر چینی، فلز، یخ، چوب، سفال، گچ مجسمه سازی یک سرگرمی عالی و بسیار یک مهارت آموخته شده است که نیازی به نوعی مهارت ذاتی هنری ندارد. هرکسی می تواند پیکر تراشی را بیاموزد! 

مواد بسیاری وجود دارد که می توانید برای مجسمه سازی استفاده کنید ، اما معمول ترین و آسان ترین آنها برای آموزش و یادگیری با آنها رس است. دستورالعمل های این آموزش به طور خاص به مجسمه سازی با رس رسانده شده است اما اصول اساسی در مورد انواع مختلف پیکر تراشی اعمال می شود.

هشدار: همیشه قبل از استفاده از آنها در مجسمه های نهایی ، روش های آزمایش را روی خاک رس آزمایش کنید. روش پخت نیز باید به دقت آزمایش شود تا از سوختن جلوگیری شود.


یادگیری مبانی مجسمه سازی

مجسمه سازی شاخه ای از هنرهای تجسمی، هنری سه بعدی متشکل از فنونی همچون

ریخته گری

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

لحیم کاری

جوشکاری

حکاکی بر روی موادی از جمله سنگ، فلز، چوب، خاک رس و بسیاری دیگر می باشد.

طرح خود را ترسیم کنید. همیشه باید قبل از شروع طرح خود را ترسیم کنید. لازم نیست که این یک نقاشی خوب باشد ، اما لازم است یک نقشه راه مناسب برای کارهایی که می خواهید انجام دهید به شما ارائه دهد. قرعه کشی مجسمه سازی از چند زاویه مختلف، به طوری که شما می توانید درک کنند که چگونه مناطق مختلف ملاقات، ارتفاع که در تکه های مختلف نیاز به، مقیاس واقعی، و غیره 

ترسیم طرح مجسمه به مقیاس می تواند بسیار مفید باشد. اگر خیلی بزرگ است ، عرق نکنید اما اگر می توانید مجسمه را به مقیاس بکشید ، آن را انجام دهید.

آرماتور خود را بسازید. Armature یک مجسمه ساز کلمه ای فانتزی است که برای "ساختار پشتیبانی" استفاده می شود. آرمیچر خود را به عنوان استخوان های مجسمه خود در نظر بگیرید. آرماتور مهم است ، زیرا باعث می شود قطعه خیلی ظریف نشود و به راحتی شکسته نشود. 

معمولاً آرماتور از سیم ساخته می شود که اندازه آن به اندازه مجسمه شما بستگی خواهد داشت. اگر مجسمه کوچک یا سیم در دسترس نیست ، می توانید از مواد دیگری استفاده کنید. خلال دندان ها می توانند مانند چوب ها کار کنند. برای مجسمه های بزرگتر ، لوله های پی وی سی یا لوله های چاقو می توانند مفید باشند.

با استفاده از طرح خود ، "قطعات" اصلی مجسمه را شناسایی کنید. به خطوطی که آن قطعات را تعریف می کند و نحوه اتصال آنها به قطعات دیگر نگاه کنید. باز هم ، یک اسکلت را تصور کنید. آرماتور خود را به این خطوط بزنید.

پرکننده خود را اضافه کنید. پرکننده کمی شبیه عضلات مجسمه شما است. به طور کلی از ماده ارزان ، سبک وزن و فراوان ساخته شده است. مهم است زیرا به شما کمک می کند تا در هزینه های مواد صرفه جویی کنید و همچنین وزن مجسمه خود را پایین نگه دارید (باعث می شود آن کمتر در معرض شکستن باشد و جابجایی آن آسان تر باشد).

مواد معمول پرکننده شامل پوشاندن یا نوار نقاش ، فویل قلع ، روزنامه یا خاک رس ارزان تر است (توصیه نمی شود).

با بخشهای بزرگ شروع کنید. هنگامی که آرماتور و مواد پرکننده شما در محل قرار گرفتند ، می توانید مواد مجسمه سازی خود را اضافه کنید. برای اهداف این آموزش ، ما از خاک رس پلیمری (Super Sculpey یا موارد مشابه) استفاده می کنیم. با دریافت گسترده ترین ضربات از نظر شکل شروع کنید. شما فقط می خواهید بنیاد با آن کار کند. اگر یک موجود ارگانیک را مجسمه سازی می کنید (مانند یک شخص یا یک حیوان) ، بهتر است این تکه ها شبیه گروه های عضلانی بزرگ آن موجود باشد. 

بخشهای کوچکتر اضافه کنید. شروع کنید تا با دقت بیشتری شکل مجسمه خود را تعریف کنید. در این مرحله هنوز باید خاک رس یا سایر مواد مجسمه سازی را اضافه کنید. این اضافات باید مانند تکه های بزرگتر ، شکل کلی مجسمه را مشخص کنند ، اما مناطق کوچکتر را پوشش دهند. در مثال موجود ارگانیک ، این گروه های عضلانی کوچک ، و همچنین موارد اضافی مانند اشکال اساسی موهای بلند (و نه چیزهایی مانند خز) هستند.

جزئیات دقیق تر را مجسمه کنید. با در دست داشتن فرم اولیه ، می توانید مواد خود را بردارید یا آن ها را به جای خود منتقل کنید. این مرحله مجسمه سازی است ، به معنای سنتی قطعات بزرگتر را به شکل نهایی خود منتقل کرده و صاف کنید و شروع به تراشیدن جزئیات کوچکتر (زاویه استخوان گونه ، انگشتان دست و غیره) کنید.

برای دو مرحله قبلی ، تا حد زیادی به دستان خود اعتماد خواهید کرد ، مگر اینکه مجسمه شما بسیار کوچک باشد. برای این مرحله ، ممکن است لازم باشد که از برخی ابزارها استفاده کنید. شما می توانید از ابزار مجسمه سازی استفاده کنید یا می توانید ابزارهای بداهه نوازی کنید. برای بحث بیشتر در مورد ابزار ، به بخش زیر مراجعه کنید.

بافت های لازم را شناسایی کنید. به مجسمه خود نگاه کنید و به مواد مختلفی که در زندگی واقعی آن شی را تشکیل می دهند فکر کنید (گوشت ، مو ، پارچه ، سنگ ، چمن ، خز و غیره). بر روی طرح اصلی خود و یا بر روی طرح کاملاً جدید ، نقشه برداری کنید که بافت ها به کجا می روند.

مقداری تحقیق کن. به تعداد زیادی از تصاویر این نوع بافت ها نگاه کنید تا نحوه کار آنها را دریابید. تعجب خواهید کرد که چقدر پیچیده است. به عنوان مثال خز به صورت تکه ای رشد می کند و شما باید به طول ، سازمان و جهت هر تکه توجه کنید.

مناطق را بافت بزنید. شروع به ساخت مجسمه خود ، هر بار یک بخش ، با استفاده از ابزارهای سنتی یا بداهه کنید. فقط تعداد بسیار محدودی از ابزارهای مجسمه سازی مورد نیاز است و بیشتر آنها را می توان از اشیا معمول خانگی بداهه ساخت. شما باید آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است ، زیرا تقریباً هر مجسمه ساز از ابزار خود متفاوت استفاده می کند. 

به طور کلی با ابزار مجسمه سازی ، از نکات بزرگ برای ایجاد جزئیات گسترده استفاده می شود ، در حالی که از نکات دقیق تر برای ایجاد جزئیات ، استفاده می شود. ابزارهای شبیه حرکت شبیه چمچه زنی مناطق گرد شده را ایجاد می کنند. برای تراشیدن مواد از ابزارهای حلقه دار استفاده میشود. از هر چیزی که دارای لبه تیز باشد می توان برای برش استفاده کرد.

ابزارها را می توان بداهه قرار داد: توپ های فویل قلع ، دانه فلفل سیاه ، خلال دندان ، چاقو x-acto ، مسواک ، گردنبند زنجیره ای فولادی ، شانه ، سوزن بافندگی ، قلاب ، سوزن خیاطی بزرگ و کوچک ، برش کوکی ،و غیره.

مجسمه خود را درمان کنید. پس از پایان کار عمده کارهای خاک رس ، باید مجسمه خود را درمان کنید تا سخت شود (اگر سخت می خواهید ... اگر نه ، نادیده بگیرید). خاک رسهای مختلف باید به روش های مختلف (خشک شدن هوا ، پخت و غیره) پخت شوند ، بنابراین دستورالعمل های سازنده را برای رس مورد استفاده خود دنبال کنید.

به طور کلی بهتر است زیر پخت (برای مدت زمان طولانی تر از درجه حرارت پایین استفاده کنید) ، برای جلوگیری از سوختن.

مجسمه خود را نقاشی کنید. اگر می خواهید مجسمه شما رنگی باشد و مواد مجسمه سازی شما خود رنگی نباشد ، ممکن است بخواهید مجسمه خود را نقاشی کنید. اینکه از چه نوع رنگ هایی استفاده می کنید به نوع ماده ای که استفاده کرده اید بستگی دارد ، اما برای بیشتر مواد ، شما می خواهید از نوعی رنگ اکریلیک استفاده کنید. در صورت استفاده از رسهای پلیمری ، رنگهای لعابی مدل ضروری خواهد بود (یا حداقل توصیه می شود). 

مجسمه را برای شستن نقاشی با آب و صابون یا پاک کردن سریع مقداری الکل مالش آماده کنید.

اگر رنگ شما بسیار لکه دار باشد ، ممکن است یک لایه پایه یا چند لایه لازم باشد.

در صورت تمایل براقیت را اضافه کنید. از براق کننده ها و لعاب ها می توان مناطقی را که باید به نظر مرطوب مانند چشم یا دهان باز باشند ، واقع بینانه تر نشان داد. برای هر ماده ای که کار می کنید از براق یا لعاب مناسب استفاده کنید. یک گزینه اساسی خوب Modge Podge است.

در صورت لزوم رسانه را مخلوط کنید. برای ایجاد حتی یک نگاه واقع بینانه تر ، می توانید رسانه ها را در صورت لزوم با یکدیگر مخلوط کنید تا به ظاهر مورد نظر خود برسید. این می تواند به معنای استفاده از موی واقعی برای مجسمه سازی یک شخص ، پارچه واقعی برای لباس یا خاک واقعی ، سنگ یا خزه برای پایه مجسمه شما باشد.

مجسمه‌سازی، تندیسگری یا پیکرتراشی هنر همگذاری یا ریخت دادن به اشیا است و ممکن است در هر اندازه یا با هر مصالحی (سازمایه‌ای ) یا تکنیکی انجام گیرد.

مجسمه سازی یکی از هنرهای دستی می باشد که با استفاده از آن می توان اشکال بسیار زیبایی را خلق کرد.

مجسمه سازی یکی از فعالیت های هنری ارزشمند برای کودکان می باشد.

مشارکت کودکان در این رشته هنری و صنایع دستی منجر به نوآوری می گردد و خلاقیت و استعدادهای درونی کودکان را تقویت می کند.مجسمه سازی برای کودکان دنیایی از خلاقیت و شادابی را به ارمغان می آورد و با آموزش مجسمه سازی به کودکان ، آن ها در می یابند که برای موفقیت در مراحل مختلف مجسمه سازی باید از صبر و پشتکار برخوردار باشند.

علاوه بر آن کودکان برای مجسمه سازی باید از فشار دستان خود بر روی گل استفاده کنند، این ویژگی سبب تقویت مهارت های حرکتی و ماهیچه ای دست آنان می گردد.

ابزار و وسایل مختلف در هنرهای تجسمی بسیار مهم هستند و شاخه های مختلفی هنر از این تنوع متریال استفاده میکنند. اما اینکه در هنر کودکان به جه اندازه نقش دارد بایستی بگوئیم تاثیر آن در خلاقیت کودکان به اندازه ای است که نمیتوان حدی را برای آن معیین کرد

یکی از این متریالها سیم مفتولی و استفاده از آن درمجسمه سازی است

در هنر کودکان استفاده از چوب – پارچه – سنگ – صدف – شن و... به مرور زمان مورد توجه قرار گرفت. مربی با آموزش استفاده از این متریالها سعی میکند تا کودکان چهار چوب ذهنی خودشان را گسترش دهند واز دامنه کار با رنگ و کاغذ فراتر روند .



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده